Dne 9. prosince 1997 jsem zakoupil svého prvního Peráka. Stál 6000 Kč, měl platný TP, rozebrán do beden, ale byl nově nastříkán kvalitním vypalovacím syntetickým lakem. K Peráku bylo nepůvodní dvojsedlo z Jawy 500 OHC, doutníky z Panelky, nepůvodní parabola, jinak vše v poměrně dobrém stavu. Nebylo ani potřeba dělat výbrus, koupil jsem pouze kroužky. Peráka jsme renovovali s dědou a během roku 1998 jsem dosháněl veškeré originální díly. Nádrž byla použita z Peráka z roku 1950. Na první jízdu jsem vyrazil v den vydání řidičáku skupiny A, hned po mých sedmnáctinách, tj. v pondělí 28. prosince 1998. Jel jsem na technickou kontrolu, pak na Borek, Hosín a na Hlubokou. Později jsem nechal trochu povybrousit válec, píst se lehce zadíral při táhlejším stoupání. Po 20 000 km provozu (na podzim 2006) jsem byl nucen udělat kompletní GO motoru. Ojniční ložisko bylo natolik opotřebované, že se jeden z válečků kousek za Třeboní vzpříčil. Provozní náklady jsou úžasné. Spotřeba Speciálu s olejem M6A v poměru 25:1 je asi 2,9 L/100km, pokud se nechvátá a na rovině se drží rafika kolem 70 km/h. Jinak přes 3,5 l nejde můj Perák nikdy. S tímto motocyklem jsem se účastnil i několika srazů veteránů. Úplně první byl sraz "Skopce do kopce ve Sv. Jánu nad Malší" v červnu 2000. Sám jsem byl s Perákem na výletě ve Vídni, odkud jsem pokračoval na Slovensko, do Gbelů. Cesty do Brna byly a jsou samozřejmostí.
první jízda - Hosín: Dobšice, květen '99: Lipno, září 1999: Olšina, září 1999: S kopce do kopce ve Sv. Jánu nad Malší, červen 2000: