Tohoto Pařeza jsem koupil bez motoru na burze v Litvínovicích v létě 2001. Stál 150 Kč. Motor pochází z Jawy 50/555 od Pečmanů. Ten mě stál 300 Kč. Byl v tak žalostném stavu, že na píst, který jsme z něho asi po hodině vytloukli se dívám jako na artefakt na psacím stole :-D Původní barva Pařízka byla zelená, přetřená na modrou. Přelakoval jsem ho na původní světle zelenou a zpojízdnil. Pionýr byl opatřen doklady od zedníka, který pracoval u Pečmanů, ovšem znějící na zcela jiné jméno. Majitele dokladů jsem dohledal v Kamenném Újezdu a provedl převod. Po dokončení v lednu 2002 jsem Pařízka vyměnil s Honzou Pečmanem za nepojízdnou ČZ 125t před renovací. Honza po drobných dodělávkách a vylepšeních s Pařezem absolvoval zájezd "Pařezem na Grossglockner" a "Pařez a moře". O povodních 2002 Honza Pařízka přetřel štětečkem na vodovky na odstín slonová kost.
Grossglockner Hochalpenstrasse, Honza Pečman a Petr Šlechta a už Honzův Pařez v provedení slonová kost: