Manet M-90 r. v. 1949

manýtek

Dne 19. dubna 2000 jsem v Nových Homolích zakoupil za 3 000 Kč Maneta. Byl naprosto kompletní, s původními díly, kdysi přestříkaný na zelenou. Toho času byl celý rezavý a dalo poměrně dost práce zjisti, jaký byl původní odstín. Byla to tmavě zelená. Druhého dne se mi podařilo Maneta rozjet, klouzala ale spojka a bylo dost mizerné zapalování. Definitvně zrenovován byl Manet 24. ledna 2001. Dostal tmavě zelený lak, chromování a zlaté linky, GO motoru nebyla naprosto nutná, jen jsem ho vyčistil a vyměnil některá ložiska a gufera a ze špuntů nově obložil spojku. 21. dubna 2001 prošel testací historických vozidel. Účastnil jsem se s ním Křivonosky 2001, jako nezávodící, stejný rok v červnu i Svatého Jána, v září srazu ve Strakonicích a dokonce i Posledního kola. 10. února jsem "Slovenského tuberáka" prodal panu Šimonovi do muzea v Krumlovském mlýně, kde byl o povodních 2002 zatopen. Po celou dobu jeho provozu mě trápila klouzající spojka. Muselo jít o nějakou konstrukční vadu, na pravou příčinu jsem nepřišel. Jinak byl velmi spolehlivý, výborně chytal, pokud nepočítám vadný kondenzátor hned na začátku provozu. Chod dvoupístového motoru bylo radost poslouchat, ovšem jeho výkon byl kolísavý, a to si nedělám legraci, když řeknu, že závisel na počasí. Po děšti se Manet přímo rval z rukou.

před renovací, duben 2000:    na startu ve Strakonicích: