K - 750 M r. v. 1969

Kacko

Káčko jsem koupil 1. února 2003 od Lotyšců na burze ve Zloníně za 15 000 Kč. Bylo v zoufalém vzhledovém stavu, ovšem pojízdné. Renovace proběhla za rok na to a v dubnu 2004 prošel motocykl testací historických vozidel. Nejvzdálenější dosažený cíl je zatím Lednice na Moravě. Nejčastějšími závadami jsou poruchy motoru a to dost vážného charakteru. Párkrát uvolněný setrvačník, rozlámané kroužky, rozcentrovaná klikovka, samozřejmě spálené dynamo, rozsypaný kardan-kloub... Do Brna jezdí Káčko celkem běžně, i když právě spálené dynamo mi jednou cestu z Brna přerušilo. V prosinci 2005 jsem musel jízdu přerušit v Zastávce u Brna, stroj zanechat u ochotného domorodce v garáži a dojet si domu vypůjčit nové dynamo. Provozní náklady jsou velmi příznivé. Spotřeba se pohybuje kolem 5,5 l/100km, oleje (M6A) asi 0,05(!) l/100km. Do provozních nákladů by se ovšem měla počítat i spotřeba pneumatik, která je dost značná. Za chvíli budu měnit. Co nestojí za zmínku jsou nehody s tímto strojem. Dosud byly dvě. Při první jsem se jaksi nevešel do zatáčky se Škodou Superb, které jsem způsobil na laku škodu 15 000 Kč. Mě policie pro formu škodu odhadla na 100 Kč - měl jsem odřenou páčku spojky. Druhá nehoda byla závažnější, ale tu popisovat nebudu. Šlo o život a kdyby si to někdo přečetl, už by mi do sajdy nesedl, a to by byla škoda:-)

před renovací, únor 2003:             opískováno:    těsně po renovaci, duben 2004:             Křivonoska 2004, s Magdou:    Sv. Ján 2004, s Magdou a Milčou:             Kozí Hrádek, říjen 2004:    po generálce:    cestou z Brna, září 2004:       nehoda v srpnu 2005:       Silvestr 2005:       na jilmy, léto 2006: