Royal Enfield Bullet 500cc, r. v. 1966


Enfielda jsem si objednal v rámci zájezdu na Enfieldech po Nepálu, přímo v Dilí, v Indii, 14. 11. 2010. Detaily motocyklu jsme téměř do šroubku probrali s Arunem Madaanem, spolumajitelem firmy Madaan motors, která sehnala ojetého Enfielda a do současné podoby ho zrestaurovala. Trvalo velmi dlouho, celých 10 měsíců, než jsme s Petrem pro Enfielda mohli vyrazit do skladu spediční firmy v Praze. Dorozbalili jsme dřevěnou bednu, která byla načata kvůli zvědavým celníkům, a Enfielda naložili. Měl jen smontovaná řidítka, nenamontovaný padací rám, sem tam nějaký šrám, dost orezlý rám, plesnivé sedačky a celý byl olepen malinkatými pytlíčky se silicagelem. Domů - do Boršova jsme ho dopravili dne 13. 9. 2011 a v pátek 16. 9. jsme uspořádali jeho slavnostní odhalení, očištění, dokompletování a hlavně zpojízdnění s první zkušební jízdou! Motocykl bude opatřen průkazem historického vozidla. V budoucnu bude průběžně částečně přibližován podobě, v jaké jsem si hio přál. Rozhodně bych chtěl namontovat ochranou mřížku pod zadní blatník, která zamezuje zamotání dámského sárí do zadního kola, odmontovat blinkry a jejich přepínač z řidítek a místo moderních vypínačů a přepínačů namontovat nějaké dobové, ať už z Indie, nebo z Anglie. K doladění čeká také spousta detailů, které jsou vyložené odfláklé, jako spodní úchyty pružin sedačky a spasování prvků nádrže.

Zde je několik fotek z odhalení motocyklu 16. 9. 2011 a výchozího stavu, včetně některých nemožných detailů: