BMW R 63, r. v. 1928


27 října 2019 jsem od Petra Hošťálka přivezl hromadu dílů na podrámovky z řady R 52 až R 63. Opravdu to byla směs dílů na všechny typy, tj. R 52, 57, 62 a 63. Tentokrát jsme se dohodli, že za renovaci jedné R 63 si mohu zbytek dílů nechat a postavit si pro sebe R 62. Za kartery R 47, R 52 a převodovku R 11 nám Tomáš Krause spolu s Antonínem Juráněm zrenovovali kompletní agregát R 63, takže jsem měl práci snazší. K R 63 byla spousta původních dílů. Dokonale zachovalý rám, originál přední vidlice, dohromady se dal i jeden kompletní zadní převod, zadní blatník, i když ustřižený, koupili jsme originál přední reflektor, sedlo, našla se houkačka a zadní světlo, obě kompletní a krásná kola. Vyrobil jsem tachometr OTA a dokoupil replikový přední blatník, nosič, kardanovou brzdu a řidítka. Nádrž je někdejší replika od pana Vejsady z Nových Hradů. Motocykl jsem renovoval asi dva roky a dokončil ho 28. září 2023. Hned o dva dny později si užil premiéru na závodu do vrchu Brno - Soběšice. Niklování obstaral pan Grünfeld, lak stříknul Hubert Kocina, linkování již tradičně Vít Vávra z Lišova. Díky šikovné výměně za renovaci motoru a vysokému podílu původních dílů nebyla renovace příliš drahá; vyšla na 179 638 Kč. 

Tady je galerie chronologicky seřazených fotografií z průběhu renovace a finální podoby.