27 října 2019 jsem od Petra Hošťálka přivezl
hromadu dílů na podrámovky z řady R 52 až R 63. Opravdu
to byla směs dílů na všechny typy, tj. R 52, 57, 62 a 63.
Tentokrát jsme se dohodli, že za renovaci jedné R 63 si
mohu zbytek dílů nechat a postavit si pro sebe R 62. Za kartery
R 47, R 52 a převodovku R 11 nám Tomáš Krause
spolu s Antonínem Juráněm zrenovovali kompletní
agregát R 63, takže jsem měl práci snazší.
K R 63 byla spousta původních dílů. Dokonale
zachovalý rám, originál přední vidlice,
dohromady se dal i jeden kompletní zadní převod,
zadní blatník, i když ustřižený, koupili jsme
originál přední reflektor, sedlo, našla se
houkačka a zadní světlo, obě kompletní a
krásná kola. Vyrobil jsem tachometr OTA a dokoupil
replikový přední blatník, nosič, kardanovou brzdu
a řidítka. Nádrž je někdejší replika od
pana Vejsady z Nových Hradů. Motocykl jsem renovoval asi dva
roky a dokončil ho 28. září 2023. Hned o dva dny později
si užil premiéru na závodu do vrchu Brno -
Soběšice. Niklování obstaral pan Grünfeld,
lak stříknul Hubert Kocina, linkování již tradičně
Vít Vávra z Lišova. Díky
šikovné výměně za renovaci motoru a
vysokému podílu původních dílů nebyla
renovace příliš drahá; vyšla na 179 638
Kč.
Tady je galerie chronologicky seřazených fotografií z průběhu renovace a finální podoby.