BMW R 12 r. v. 1938


Valnou část motocyklu jsem s panem Hošťálkem přivezl 4. listopadu 2005. Je to odměna za renovaci BMW R 12 r. v. 1941, kterou provádím od února 2004 a blíží se k závěru. Moje R 12 bude mít hluboké blatníky a sajdkár upravený ze sovětské M-72. Jak je vidět z fotografií, motocykl je částečně rozebraný a dost předělaný, proto jsem k němu dostal jiný rám se zadním blatníkem. Motor je ve velmi dobrém stavu, při renovaci ho jen vyčistím. Za příslib veškerých zbývajících dílů, včetně nutných replik jsem panu Hošťálkovi věnoval ČZ 125 "Skot".

Dne 24. 10. 2008 jsme s panem Hošťálkem R12 přetáhli do muzea a vystavili do sekce vojenských motocyklů. BMW je téměř hotové, chybí jen písty, hlavy, výfuky a pár drobností a ozdob. Ty ale bohužel není schopen Hošťálek dodat a na motocyklu nemohu pokračovat. Proto jsme ho do muzea přetáhli spíš z prostorových důvodů mé garáže.

1. 12. 2009 jsem zakoupil lodičku hliníkového sajdkáru Steib ("Zeppelin") od pana Pudy z Šumvaldu u Uničova. Podvozek k ní bude nejspíš od pana Hošťálka. Hliníkový Steib se bude k BMW hodit daleko více, než československý Tlustoš, proto jde Tlustoš z domu :-( 

A nakonec přeci jinak. 28. 4. 2013 jsem zakoupil jiný model Steiba, pravděpodobně Steib 28 s ocelovou karoserií, a to od pana Tymeše z Mochova. Karoserie byla v opravitelnějším stavu, než hliníkový Steib, ke kterému jsem navíc hlavně neměl podvozek. Ten od Petra Hošťálka je totiž pravděpodobně ze sidecaru Juwel. Asi o dva měsíce později jsem ale koupil povozek na Steib ještě jeden a v daleko lepším stavu, než ten od pana Tymeše, který byl přeřezaný a upravený na levostranný. Renovaci dokončuji nyní, to jest v červenci 2014. Dnes 7. 7. jsem s Leticií a v podstatě dokončenou sajdou vyrazil na obvyklou trasu Č.B. - Brno. Jízda je úžasná! Cestou jsem nafotil několik snímků, které spolu s předrenovačním stavem sajdy umisťuji níže.

 před renovací:               

R 12 r. v. 1941 renovovaná p. Hošťálkovi do muzea :     Prostorová tíseň v garáži (chybí ještě Oktávka a červený Perák): garáž 

Stěhování do muzea v říjnu 08:    odpojovani    pripraveno    do muzea            Moje R12 stále v rozebraném stavu, připravovaná do laku: na dily               

Sidecar Steib "Zeppelin", zakoupený 1. 12. 2009:            Má R12 ve stádiu sesazování - tj. vzájemné seznámení dílů, které spoli nikdy motocykl netvořily (24. 5. 2012):          se sajdou

Vojenský sajdkár, který jsem měl připraven ke svojí R12 jsem zrenovoval a připojil k pískové R 12 z muzea. Té jsem navíc dodělal zadní blatník, měnil karburátor, stupačky a pár dalších oprav a úprav. Za to jsem dostal torzo BMW R 2. 

Písková R 12 s původně mojim sajdkárem (31. 1. 2010): 

Tento motocykl jsem definitivně dokončil 18. 4. 2010 a téhož dne nechal otestovat pro přidělení dokladů historického vozidla. Hodlám s ním absolvovat Křivonosku 2010 a nejspíš také výlet na Stalingrad!. Galerie fotografií hotového motocyklu:

24. července 2011 jsem dokončil renovaci BMW R12 r. v. 1941, sanitní, v šedivé barvě. Motocykl byl pojízdný už v květnu 2011, ale tentokrát mu byly dodělány nosítka a jejich držáky. 20 fotografií z dokončení renovace je zde: 

šedivka

1. 4. 2013 jsem dokončil a prvně projel konečně mou BMW R12 v civilním provedení. 6. 4. byl motocykl otestován pro přidělení průkazu historického vozidla. V sezóně 2013 bude provozován v sólo verzi, ale počítám s připojením sajdkáru po jeho renovaci. Fotografie těsně po dokončení zde:  

Galerie fotografií o průběhu renovace sidecaru Steib 28: