Druhý nejzachovalejší z tria péráků z Vodice - původně červený, Zbrojovka 1949 dostal vojenský kabátek a motor 350/18 z roku 1954.
Trio Peráků jsem koupil hned po smrti jejich původního majitele, pana Ludvíka Študlara z Vodice od jeho syna 13. července 2006. Za tuto hromádku neštěstí jsem dal 500 Kč. Ukázalo se, že jeden z nich (černý) je dokonce přihlášený a tak jsem provedl přepis. Na tři Peráky mám pouze dva motory, oba typ Janeček. První s Peráků je černý, je v nejlepším stavu a má platný TP. Další z Peráků je opět z roku 1948, černé barvy, dost nekompletní, ale má motor, byť zarezlý. Poslední Perák je červený, je z roku 1949, hlásí se ke Zbrojovce Brno a má už blatníky s lemy. Je původní červené barvy a i on je dost nekompletní. Ani jeden s Peráků nemá původní sedačku ani přední parabolu. Je k nim jen jeden nosič. Výfuková kolena jsou všechna děravá, stejně jako některá kola. Peráka z roku 1948, složeného z dílů, které zbyly, jsem věnoval Radkovi Kalousovi za opískování prvních dvou dne 29. ledna 2007.
22. října 2007 jsem se poprvé projel na Jawě 350/18 perák ve vojenském provedení. Motocykl jsem zatím opatřil SPZ z mojí staré dvěstěpadesátky. Motocykl jezdí skvěle, motor má opravdu hladký a klidný chod jak elektromotor, zatím je v záběhu, takže ho neženu přes 65km/h. Celkové náklady nepřesáhly 22 500 Kč. Několik fotografií z 28. 10. 2007 najdete pod tímto obrázkem:
V dubnu 2008 prošel motocykl tesatací historických vozidel a byl opatřen průkazem a RZ historického vozidla. Stojí jako poutač v prodejně Volvo Civa trans v Č. Budějovicích. V roce 2009 dostal správné, vysoké sedlo ze světlé vepřovice a nové, replikové tlumiče výfuků, opět černé, matné barvy. Vyměněna byla také parabola s rámečkem za původní, nyní lakovanou stříbřenkou.
nálezový stav "in situ": ...a už jsou v chalupě: ne všechno půjde použít: Perák darován Radku Kalousovi za